Friday, June 18, 2010

TUN M SENDIRI TAK PAHAM MENGAPA MECD DIBUBARKAN..!!

hehe...isu berkubur nya MeCD tidak pernah hilang dari ingatan usahawan2 melayu...malah masih ramai yang tertanya2 atas alasan apa sebuah kementerian yg begitu banyak jasa kepada melayu dikuburkan begitu sahaja tanpa nesan????

hehehe...kelmarin 16 Ahli Jawatankuasa Simposium Usahawan PKS Dalam 1Malaysia telah mengadakan kunjungan hormat ke pej Tun M untuk mendapat pandangan Tun M tentang beberapa perkara termasuk juga isu MeCD!!!

hehe...Kunjungan hormat itu diketuai Pengerusi Eksekutif Konsortium Usahawan Makanan dan Industri Asas Tani Sdn. Bhd (Komita), Sheikh Ahmad Dusuki; Pengerusi GiatMara yang juga Penaung Komita, Meriyam Abdul Majid dan Pengarah Urusan Mydin Mohamed Holdings Bhd., Datuk Ameer Ali Mydin.

hehe dipertemuan itu, TunM yang juga penaung kepada somposium berkenaan telah menandatangani resolusi supaya kerajaan menubuhkan Kementerian PKS seperti yang terdapat di India dan United Kingdom bagi mengantikan MeCD yang telah dibubarkan dulu.

hehe..Resolusi itu juga antaranya mencadangkan supaya SME Bank Bhd.; SME Corporation Malaysia (SME Corp.); Institut Keusahawanan Negara (Insken), Tekun dan Mara diletakkan di bawah kementerian itu untuk memastikan usahawan PKS mendapat pembelaan.

hehe..Tun M bersetuju dengan cadangan penubuhan kementerian itu supaya usahawan PKS terus mendapat perhatian sewajarnya...!!

hehe... Tun M berkata bhw dia sendiri sebenar nya tidak tahu di mana silapnya sehingga kerajaan menutup MECD tetapi beliau berpendapat mungkin kerana desakan beberapa pihak yang sentiasa menimbulkan isu kononnya Dasar Ekonomi Baru (DEB) tidak adil pada mereka.

hehe... bak kata Tun M lagi...“Usaha kerajaan membantu membangunkan usahawan bumiputera tidak menghalang pertumbuhan ekonomi negara yang meningkat lapan peratus antara 1987 hingga 1997,” !!!!

hehe...aku tak nak komen panjang...kan nanti ada yg kata aku ni sengaja nak hancurkan UMNO!!!

hehe cuma aku harap...kjaan skrg dengarlah keluhan dan harapan peniaga2 melayu.... !!! jangan asyik dok bagi jawapan tak cerdik konon nya ..fungsi MeCD tetap berjalan meski pun telah dibubarkan???

hehe...usahawan2 melayu nak muntah mendengar alasan begitu....!!!

No comments:

Post a Comment