Monday, June 14, 2010

.BANK NEGARA ANIAYA MELAYU DALAM EON BANK???

hehe..dalam masa beberapa bulan ni mmg riuh industri perbankan kita..bila pemegang saham dari Hong Kong akan menjual kepentingan mereka dalam EON Bank..!!!

hehe...khabaarnya Hong Leong Bank telah mengambil inasiatif awal untuk memulakan rundingan dengan Eon capital bagi urusan ambilalih...tetapi telah ditolak oleh Eon Capital kerana tawaran yang dianggap rendah!!! hehe....Lepas pada itu..Affin Bank yang aku dengar 'diarah' utk membuat pengambilalihan EON Bank....

hehe dalam masa dok nak berunding tiba2 Bank Negara telah menolak penyertaan Affin Bank tanpa alasan yang konkrit dan sebalik nya Bank Negara mengekalkan agar rundingan terus dibuat antara EON dan Hong Leong dengan kadar tawaran yg sama seperti yg pernah ditolak sebelum ini!!! hehe..ternyata..keputusan BanK Negera tersebut benar2 telah mengecewakan kakitangan melayu di bank berkenaan...!!

Nampak nya harapan mereka untuk berada dalam pengurusan kaum sendiri telah ditolak oleh bijak2 pandai melayu dalam bank Negara!! hehe..aku rasa tak perlu lah nak cerita mengapa org2 melayu dalam bank tersebut nak sangat Affin ambilalih....

hehe..sesiapa yang pernah berkerja dalam bank yang pengurusan nya bukan melayu tentu akan tahu perit getir nya kita..yg seolah2 menumpang berkerja di negara org!!! hehe..tang naik pangkat...tang gaji...dan lain2...kita boleh agak cam mana mereka melayan org melayu!!!!

hehe..lantaran itu aku amat sokong bila NGO2 melayu seperti Perkasa bersuara dalam isu ini...!! sudah sampai masa nya.... melayu dipertahan dari sistem kasta yang tidak pernah didendang itu!!!

No comments:

Post a Comment