Friday, October 19, 2012

Gomo Kelate Gomo!!!

Lama benar doh rasanya ambo tak update blog ni. Tetapi sbb esok pasukan kelate kito akan masuk final Piala Malaysia..ambo tibo2 jadi semangat nok taip 2-3 patah ayat tanda sokongan kepada Pasukan Kelate kito.

Ambo yakin, pasukan kito buleh menang esok. apo lagi denge sokongan padu dari seluruh rakyat kelantan. Berduyung2 kereta tengah dok membelah jalan raya utk mari KL...samo2 kito gegar stadium Shah Alam esok...!!!

Pastikan Kelate akan membuat pistol ATM tidak meletup esok...pastikan Kijang kelate akan tandok masuk berbutir2 gol...!! biar pasukan ATM balik jerik sepanjang jalan..!!!

Kepada pasukan Kelate...Gomo Kelate Gomo...hehehe jange Kelate keno Gomo dah lah..!!!

Tuesday, June 29, 2010

hehe..DS NAJIB!! ..TENDANG SAJA KJ KELUAR DARI UMNO!!!!


hehe..melihat kepada tindak tanduk KJ sejak kebelakangan ini mmg jelas dia semakin celaru dan semakin bingai!!! hehe...dalam situasi pemuda umno yang belum mencapai kekuatan 50% pun..dia dah mula mencari musuh dengan ramai org!!!


hehe...dalam pemuda sendiri berpecah dan dia sendiri masih tak mampu satukan mereka semua....tetapi hari ini kj mula cari pasal dengan Perkasa pula!!! hehe...apakah kj lupa...bila dia menyerang Perkasa itu tanda dia menyerang org melayu yg sokong perkasa??? apakah kj lupa bahawa sudah ramai org melayu yg lebih percaya perkasa dari percayakan pemuda umno???


hehe..aku sarankan...agar kj kuatkan barisan kepimpinan pemuda dulu... buktikan pemuda itu berjuang utk pertahan kan hak2 melayu agar sokongan kembali kepada mereka....dari dia dok nak hentam perkasa dan membuat melayu perkasa marah kepada umno!!! hehe....aku harap Najib akan tegur sikit KP yang tak reti tenguk mod melayu itu....jangan sampai gelagat bingai KJ itu akan memberi kesan kpd sokongan melayu terhadap umno!!!


hehe...najib kena tenguk betul2 isu ini...jangan biarkan pisang berbuah 2 kali.... dulu gelagat pak mentua dia telah buat org melayu marahkan umno... sekarang gelagat menantu pula cuba nak ranapkan kepercayaan melayu sekali lagi terhadap umno!!!


hehe jika Najib terus biarkan si KJ bertindak seperti ini...aku khuatir usaha Najib untuk tarik kembali sekongan melayu kepada UMNO akan menjadi sia2!!!!


hehe...kepada Najib..kalau perlu..tendang saja si Kj ini keluar dari UMNO... tugas ketua pemuda sepatut nya agar melayu lebih rapat dengan UMNO dan bukan nya supaya melayu semakin jauhkan diri dari UMNO!!! hehe...sekali lagi aku seru kepada Najib...tendang saja si KJ keluar..agar UMNO lebih disayangi oleh melayu!!!

Sunday, June 20, 2010

DR ASRI ZAIANAL ABIDIN DAN 100 CENDIAKAWAN ISLAM AKAN MASUK UMNO??


hehe..berita yg sedang hangat bertiup kencang skrg ini yg telah mengoncang kuat jamban2 org pas adalah...berita yg Dr Asri ZainaL abidin akan masuk UMNO dalam masa terdekat...kemungkinan besar minggu depan!!!

hehe dengar khabar nya bukan setakat dr Asri yang akan masuk umno tetapi juga lebih kurang 100 lagi cendiakawan yang rata2 nya ada phd akan turut mengikut jejak langkah dr asri..!!!

hehe..jika ini benar2 terjadi...akan menjadi tamparan hebat bagi pas..hehe kerana seperti yg kita maklum ada kalangan mereka itu sebelum ini adalah condong kepada pas...hehe termasuk lah dr asri yg kita selalu jumpa dalam muktamar2 pas!!!

hehe...sangat seronok kalau kita boleh tahu sebab sebenar sehingga dr asri dan rakan2 bertindak begitu...apakah mereka sudah mula nampak kekarutan pok nik dan terpesong nya perjuangan pas???

hehe..apa pun kita tunggu lah mesyuarat MT umno minggu depan...kemungkinan besar dr asri akan serahkan borang umno pada hari itu....!!!

hehe walau pun berita ini boleh dikatakan hampir pasti..tetapi kita jangan lah pula mencurahkan air di tempayan...hanya kerana mendengar gurh dilangit!!! hehe ada kala nya guruh saja kuat...hujan nya tarrakkkk!!!

Friday, June 18, 2010

TUN M SENDIRI TAK PAHAM MENGAPA MECD DIBUBARKAN..!!

hehe...isu berkubur nya MeCD tidak pernah hilang dari ingatan usahawan2 melayu...malah masih ramai yang tertanya2 atas alasan apa sebuah kementerian yg begitu banyak jasa kepada melayu dikuburkan begitu sahaja tanpa nesan????

hehehe...kelmarin 16 Ahli Jawatankuasa Simposium Usahawan PKS Dalam 1Malaysia telah mengadakan kunjungan hormat ke pej Tun M untuk mendapat pandangan Tun M tentang beberapa perkara termasuk juga isu MeCD!!!

hehe...Kunjungan hormat itu diketuai Pengerusi Eksekutif Konsortium Usahawan Makanan dan Industri Asas Tani Sdn. Bhd (Komita), Sheikh Ahmad Dusuki; Pengerusi GiatMara yang juga Penaung Komita, Meriyam Abdul Majid dan Pengarah Urusan Mydin Mohamed Holdings Bhd., Datuk Ameer Ali Mydin.

hehe dipertemuan itu, TunM yang juga penaung kepada somposium berkenaan telah menandatangani resolusi supaya kerajaan menubuhkan Kementerian PKS seperti yang terdapat di India dan United Kingdom bagi mengantikan MeCD yang telah dibubarkan dulu.

hehe..Resolusi itu juga antaranya mencadangkan supaya SME Bank Bhd.; SME Corporation Malaysia (SME Corp.); Institut Keusahawanan Negara (Insken), Tekun dan Mara diletakkan di bawah kementerian itu untuk memastikan usahawan PKS mendapat pembelaan.

hehe..Tun M bersetuju dengan cadangan penubuhan kementerian itu supaya usahawan PKS terus mendapat perhatian sewajarnya...!!

hehe... Tun M berkata bhw dia sendiri sebenar nya tidak tahu di mana silapnya sehingga kerajaan menutup MECD tetapi beliau berpendapat mungkin kerana desakan beberapa pihak yang sentiasa menimbulkan isu kononnya Dasar Ekonomi Baru (DEB) tidak adil pada mereka.

hehe... bak kata Tun M lagi...“Usaha kerajaan membantu membangunkan usahawan bumiputera tidak menghalang pertumbuhan ekonomi negara yang meningkat lapan peratus antara 1987 hingga 1997,” !!!!

hehe...aku tak nak komen panjang...kan nanti ada yg kata aku ni sengaja nak hancurkan UMNO!!!

hehe cuma aku harap...kjaan skrg dengarlah keluhan dan harapan peniaga2 melayu.... !!! jangan asyik dok bagi jawapan tak cerdik konon nya ..fungsi MeCD tetap berjalan meski pun telah dibubarkan???

hehe...usahawan2 melayu nak muntah mendengar alasan begitu....!!!

Monday, June 14, 2010

UMNO AMPANG BERSIDANG DALAM BANGUNAN TAK SIAP???

hehe...Mesyuarat UMNO datang lagi...maka sebok lah ahli2 umno kehulu kehilir nak bawa agenda masuk mesyuarat meski pun tiap kali mesyuarat banyak angguk dari tegak....banyak tido dari sedar...!!!

hehe..20 Jun ini..Umno bahagian ampang di jangka akan bersidang..aku tak pasti kat mana akan dibuat... pertamanya kerana bangunan umno ampang belum siap2 pun lagi walau pun dah dua menteri janji nak siap kan..seorg PM yang janji..dan seorg lagi Tim Menteri yg jaga duit pula janji..yg jelas bangunan umno ampang itu tetap macam itu juga... dah jadi macam rumah tempat hantu berdangdut!!!

hehe..aku cadangkan kalau susah sangat nak dapar peruntukan yg dah dijanjikan itu..elok pemuda dan putera ampang jadi kan bangunan ampang yg tak siap itu sebagai "rumah hantu" buat ala funfare.. tentu ramai yg datang...tiap kali nak masuk rumah hantu tu ..bayar RM5 ..tentu lama2 terkumpul juga duit utk siap kan bangunan tersebut!!!

hehe...kerana yang nak rasmikan mesyuarat Bahagian Ampang itu nanti adalah Awang Adek...yg juga bapak angkat kepada UMNO Ampang..dan juga salah seorg yg janji kata ada peruntukan utk siapkan bangunan Um no ampang..maka aku cadang kan mesyuarat bahagian Ampang kali ini..di buat dalam bangunan yg tak siap itu....!!!

hehe elok petang ini...pemuda dan putera pakat2 ambil sabit utk bersih kan lalang dan sarang2 ular kat sekitar banguna tersebut..susun kerusi..nanti boleh leee sang menteri itu rasmikan mesyuarat bahagian..!!! hehe tentu awang adek akan bangga rasmikan mesyuarat umno dalam bangunan umno yg tak siap!!!!

hehe...bagi aku....bagaimana tak siap nya bangunan UMNO itu..maka begitulah juga tak siap nya perjuangan UMNO kat situ..kalau awang adek tak paham juga..elok dia gi kerja kat kedai judi saja....!!!! hehehe hidup umno!!!!

BAHASA INDIA DAN CINA JADI SUBJEK WAJIB DI SEKOLAH??

hehe...aku nak ketawa pun ada nak meraung pun ada bila tiba2 TMY kata kjaan akan timbang untuk menjadikan bahasa cina dan bahasa india sebagai subjek wajib di sekolah2...!!!!

hehe...alasan TMY supaya kita semua lebih menghayati budaya lain2 bangsa danbudaya di malaysia!! hahaha...aku tak pasti samada itu alasan maha bodoh atau alasan maha cerdik...!!!

hehe jaminan utk kaji tentang bahasa itu diberikan oleh TMY semasa rasmikan perhimpunan PPP di KL... hehe dalam kata lain..TMY mahu timbangkan permintaan presiden PPP yang membuat cadangan tersebut!! hehe syabas TMY...!!

hehe..nampak nya dalam kongsep 1Malaysia ini apa pun boleh jadi...dan nampak nya semua pihak ada sebab bagi menjayakan agenda 'lama' mereka untuk direalisasikan...alasan nya cukup mudah...kerana 1Malaysia!!!

hehe..nampaknya..belum pun kita berjaya memperkasakan bahasa melayu sebagai bahasa yg perkasa di tanah melayu ini...skrg ini sudah ada lagi satu cadangan yg membuat org melayu semakin pening!!!

hehe...sekarang ini aku cuma nak tunggu apa tindakan pejuang2 bahasa yg begitu tegas menentang PPSMI satu ketika dahulu!!!

hehe..apakah mereka akan buat protes angakat keranda juga lepas ini??? atau pun mungkin mereka akan melonjak2 seronok sebab bahasa melayu dah sama tarap dengan bahasa india dan cina kat sekolah???

hehe...dah lebih setengah abad kita merdeka...tetapi masih ramai bukan melayu yg tak tahu pun cakap melayu..tetapi hari ini..kita akan ada dasar baru untuk kemajuan bahasa!!!

hehe..kepada pejuang bahasa....ayuh tunjuk kan pendirian mu....!!!

hehehe hidup melayu!!!

.BANK NEGARA ANIAYA MELAYU DALAM EON BANK???

hehe..dalam masa beberapa bulan ni mmg riuh industri perbankan kita..bila pemegang saham dari Hong Kong akan menjual kepentingan mereka dalam EON Bank..!!!

hehe...khabaarnya Hong Leong Bank telah mengambil inasiatif awal untuk memulakan rundingan dengan Eon capital bagi urusan ambilalih...tetapi telah ditolak oleh Eon Capital kerana tawaran yang dianggap rendah!!! hehe....Lepas pada itu..Affin Bank yang aku dengar 'diarah' utk membuat pengambilalihan EON Bank....

hehe dalam masa dok nak berunding tiba2 Bank Negara telah menolak penyertaan Affin Bank tanpa alasan yang konkrit dan sebalik nya Bank Negara mengekalkan agar rundingan terus dibuat antara EON dan Hong Leong dengan kadar tawaran yg sama seperti yg pernah ditolak sebelum ini!!! hehe..ternyata..keputusan BanK Negera tersebut benar2 telah mengecewakan kakitangan melayu di bank berkenaan...!!

Nampak nya harapan mereka untuk berada dalam pengurusan kaum sendiri telah ditolak oleh bijak2 pandai melayu dalam bank Negara!! hehe..aku rasa tak perlu lah nak cerita mengapa org2 melayu dalam bank tersebut nak sangat Affin ambilalih....

hehe..sesiapa yang pernah berkerja dalam bank yang pengurusan nya bukan melayu tentu akan tahu perit getir nya kita..yg seolah2 menumpang berkerja di negara org!!! hehe..tang naik pangkat...tang gaji...dan lain2...kita boleh agak cam mana mereka melayan org melayu!!!!

hehe..lantaran itu aku amat sokong bila NGO2 melayu seperti Perkasa bersuara dalam isu ini...!! sudah sampai masa nya.... melayu dipertahan dari sistem kasta yang tidak pernah didendang itu!!!