Monday, June 14, 2010

BAHASA INDIA DAN CINA JADI SUBJEK WAJIB DI SEKOLAH??

hehe...aku nak ketawa pun ada nak meraung pun ada bila tiba2 TMY kata kjaan akan timbang untuk menjadikan bahasa cina dan bahasa india sebagai subjek wajib di sekolah2...!!!!

hehe...alasan TMY supaya kita semua lebih menghayati budaya lain2 bangsa danbudaya di malaysia!! hahaha...aku tak pasti samada itu alasan maha bodoh atau alasan maha cerdik...!!!

hehe jaminan utk kaji tentang bahasa itu diberikan oleh TMY semasa rasmikan perhimpunan PPP di KL... hehe dalam kata lain..TMY mahu timbangkan permintaan presiden PPP yang membuat cadangan tersebut!! hehe syabas TMY...!!

hehe..nampak nya dalam kongsep 1Malaysia ini apa pun boleh jadi...dan nampak nya semua pihak ada sebab bagi menjayakan agenda 'lama' mereka untuk direalisasikan...alasan nya cukup mudah...kerana 1Malaysia!!!

hehe..nampaknya..belum pun kita berjaya memperkasakan bahasa melayu sebagai bahasa yg perkasa di tanah melayu ini...skrg ini sudah ada lagi satu cadangan yg membuat org melayu semakin pening!!!

hehe...sekarang ini aku cuma nak tunggu apa tindakan pejuang2 bahasa yg begitu tegas menentang PPSMI satu ketika dahulu!!!

hehe..apakah mereka akan buat protes angakat keranda juga lepas ini??? atau pun mungkin mereka akan melonjak2 seronok sebab bahasa melayu dah sama tarap dengan bahasa india dan cina kat sekolah???

hehe...dah lebih setengah abad kita merdeka...tetapi masih ramai bukan melayu yg tak tahu pun cakap melayu..tetapi hari ini..kita akan ada dasar baru untuk kemajuan bahasa!!!

hehe..kepada pejuang bahasa....ayuh tunjuk kan pendirian mu....!!!

hehehe hidup melayu!!!

No comments:

Post a Comment