Wednesday, March 17, 2010

UTUSAN DIBAKAR, MENGAPA HATI MELAYU TIDAK TERBAKAR???

hehe...membaca rencana tentang kegilaan parti2 pembangkang untuk membakar akhbar Utusan Malaysia sebagai tanda protes kepada beberapa laporan yg dibuat oleh utusan boleh kita takrif kan dengan beberapa sebab!!

hehe..Utusan dihamburkan sebagai akhbar yg mahabesar rasist nya..dan sebagai tindak balas akhbar ini mesti di bakar malah ada juga pihak yang telah sanggup mengebumikan akhbar tersebut dalam liang lahat..hahaha!!!

hehe..nampaknya kempen2 yg dimainkan oleh pihak tertentu untuk menjatuhkan Utusan dan akhbar2 melayu yang lain semakin berjaya.. edaran Utusan sekarang dalam lingkungan 200,000 sahaja sehari berbanding dengan beberapa akhbar cina seperti Sin Chew yang edaran nya melebihi 375,000 sehari...selain akhbar Cina Press dan Nanyang... nampak nya org2 cina terus menyokong akhbar yang dilihat terang2 mempertahan kan hak mereka dan menyoal hak org lain ..terutama hak melayu..!!

hehe malangnya...org melayu makin memusuhi akhbar yang memperjuangkan hak mereka...apakah kita org melayu lupa Utusan yg dibangunkan pada 1937 itu adalah hasil derma org2 melayu demi mewujudkan satu entiti akhbar memperjuangkan hak mereka!!

hehe tetapi hari ini..org melayu sendiri memusuhi akhbar yang banyak berjasa kepada mereka itu..!!!

hehe ..aku kira kita perlu nyatakan pendirian kita untuk terus menyokong akhbar keramat tersebut...!!!!

hehe..jika kita sendiri tidak mentokong suara yang mempertahankan hak kita itu..siapa lagi yang akan menyokong...!!!???

hehehe hidup utusan!!!

1 comment:

  1. Utusan jadi begitu kerana sudah lari dari tujuan asal membela hak Melayu.

    Sebab itulah akhbarnya kini dipanggil Utusan Malaysia dan bukan lagi Utusan Melayu.

    Malah yang membunuh akhbar bertulisan Jawi juga hasil kerja tangan Utusan juga. Sekarang baru nak terkial2 nak hidupkan kembali dlm keadaan generasi muda dah tak berminat langsung dgn jawi. Apa hal ?

    Tak boleh salahkan orang Melayu khususnya yang dlm pembangkang atas apa yang berlaku kepada Utusan sekarang. Utusan sendiri yang dah hilang pedoman & lari dari niat asal pewujudannya.

    Itu lah akibatnya menyempitkan konsep perjuangan hak melayu kepada lebih menjurus kepada perjuangan kepartian yang sempit. Mudah kata Utusan dah terang2 jadi lidah rasmi parti UMNO dan BN. Sedangkan semua orang Melayu bersetuju yang tiada parti yang maksum.

    Utusan perlu ambil iktibar dari Sinar Harian.

    Rata2 Orang Melayu sekarang lebih senang dengan laporan ala neutral Sinar Harian berbanding laporan menjilat membuta tuli Utusan.

    Tanya orang Kelantan, akhbar apa yang selalu mereka cari dan beli sekarang setiap hari ?

    Demo sendiri pun boley jawab !

    ReplyDelete