Wednesday, March 10, 2010

..CUKAI BUGGY GOLF DIHAPUSKAN...DAH PENING KE NAJIB NI??

hehe..aku sebenarnya acap juga naik pelik dengan tindakan dan beberapa keputusan najib..hehe yang kadang tu langsung tak masuk akal...!!! hehe mungkin juga kongsep 1Malaysia ini mmg suka benda2 yg pelik2 dan tak masuk akal???

hehe..pengumuman terbaru Najib dihadapan peminat2 golf telah diberi tepukan gemuruh oleh mereka2 yg suka main golf!!! hehe kata najib..cukai kepada kereta buggy akan dipotong 100%....hehe...kalau tak salah aku..harga sebuah buggy itu dalam lingkungan RM20,000 ribu dan cukai nya pula dalam lingkungan 15%-30%....!!!!

hehe...kekadang aku pelik juga...apa tujuan buggy golf itu diturunkan?? Apakah najib fikir dengan turunkan buggy golf maka akan lebih pandailah org pandai main golf?? atau mungkin juga akan makin ramailah org luar yang datang main golf kat malaysia??? hahaha kalau begitu lah yg najib fikirkan..maka alamat akan terlingkuplah 1Malaysia ni!!!!

hehe...GST akan dikenakan 4%....peruntukan utk sekolah akan dipotong ..malah ada sekolah2 yg minta cik gu menyumbang utk bayar bil api dan air...!!!

hehe....nampaknya....dalam keadaan terdesak macam ni...pemain golf lebih untung..sedang ..golongan naif yg berpeluh mencari rezeki ..makin terhimpit dengan keputusan2 yg makin pelik!!!!

hehe cuma satu akn nak pesan kat Najib...tolong jangan buat keputusan yg menaykitkan hati golongan miskin....dan hapuskan cukai buggy golf itu telah membuat ramai hati org susah terguris.....!!!!

No comments:

Post a Comment